Loading...
Praktische informatie voor deelname aan de activiteit2019-12-04T17:21:04+00:00

Praktische informatie voor deelname aan de activiteit

  1. Je bent welkom vanaf een half uur voor aanvang van de activiteit. Maak gebruik van deze periode om je mentaal en emotioneel voor te bereiden op de activiteit. Er staat water en thee voor je klaar. Heb je je telefoon meegenomen, zet die dan op ‘stil’.
  2. Draag gemakkelijke, comfortabel zittende kleding die geschikt is voor yoga. Neem een extra trui, (meditatie-)sjaal en sokken mee om aan te trekken tijdens oefeningen die rustiger zijn van aard. Vermijd het gebruik van deodorant of parfum, om je te helpen ademen en uit respect voor andere deelnemers.
  3. Respecteer de stilte in de yoga-ruimte. Wanneer je de yoga-ruimte binnentreedt, zoek een yogamat uit en ga zitten of liggen ter ontspanning, zodat je je geest en lichaam kalmeert voor aanvang van de activiteit.
  4. Laat de docent weten als je zwanger bent.
  5. Licht de docent in over je blessures, (chronische) ziekten en/of andere aandoeningen, zodat de docent hiermee rekening kan houden tijdens de activiteit.
  6. Alles wat wordt gedeeld tijdens de activiteit, zal vertrouwelijk worden behandeld. Na afloop van de activiteit praten docent en deelnemers niet met elkaar over wat een deelnemer heeft gedeeld in de veilige plek, tenzij hij/zij er zelf over begint.
  7. Tot slot: luister naar jezelf. Yoga is voor jouw lichaam, hart, geest en ziel. Wees bedachtzaam en geduldig. Wees zacht voor jezelf, duw jezelf niet te hard wanneer je een yogahouding aanneemt. Luister naar je lichaam en ontdek met nieuwsgierigheid en respect je eigen grenzen. Onthoud wat de essentie van de beoefening van yoga is: lichaam, geest en hart met elkaar verbinden door middel van adem en aandacht.